نـــــرم افزار حسابداری

اداری/ تولیدی / بازرگانی

یک نرم افزار حسابداری قلب بخش مالی یک کسب و کار و سازمان محسوب می‌شود. بنابراین ضروری است برای کسب و کار و سازمان خود نرم افزار حسابداری را برگزینید که بیشترین تطابق را با نیازهای کسب و کار شما دارد.

سیستم حسابداری به عنوان مرجع تمام مراودات مالی در یک مجموعه دارای بیشترین سطح اهمیت در یک سیستم یکپارچه میباشد. در یک نگاه کلی نرم افزار مالی و حسابداری را می توان در سه حوزه تعریف سرفصل حساب، صدور اسناد حسابداری و گزارشات تقسیم بندی کرد.در یک نگاه جامع و نوین باید تاکید کرد سیستم حسابداری به عنوان محل تجمیع تمام اسناد اتوماتیک صادر شده طی عملیات های صورت گرفته در سایر سیستم های یکپارچه نرم افزاری می باشد و نقش کنترل و جمع بندی این اطلاعات را بر عهده دارد.

 

اهمیت استفاده از نرم افزار حسابدای

بسیاری از صاحبان کسب و کار کوچک از اهمیت استفاده از نرم افزار حسابداری آگاه هستند. استفاده از یک “قلم و کاغذ” برای انجام امورحسابداری مالی سبب می شود شما در گذشته بمانید. این در حالی است که در هیچ قانونی استفاده از نرم افزار حسابداری ملزم نشده است، اما با استفاده از نرم افزار حسابداری، با نگاه گذرا به گذشته متوجه تغیرات اساسی در زمینه حسابداری مالی خواهید شد.

شرکت سمارایانه در تمامی مراحل پیاده سازی و بهره برداری همواره در کنار مشتریان بوده و سعی بر آن دارد تا با بدست آوردن اطلاعات کامل از درخواستهای مشتریان و همچنین نیازهای آنان ، در جهت رفع نیازها اقدام نماید . درنتیجه شرکتها و مراکز از لحاظ ساختار نرم افزاری و گزارشات ، از وضعیت سازمان خود اطمینان داشته باشند.

قابلیت های نرم افزار

 

  1. سیستم مورد نظر قابلیت چند شرکتی را دارا می باشد که این شرکتها می تواند مستقل و یا بصورت مکمل یا یکپارچه مورد استفاده قرار گیرند
  2. قابلیت تعریف پنج سطح کدینگ حسابداری وابسته و یک سطح موازی از لایه معین به بعد (پروژه)
  3. قابلیت تعریف کدینگ تفصیلی و مرکز یا همان تفصیلی 2 (سطوح 4 و 5) بصورت مستقل و دارای کد غیر قابل تکراری برای پرسنل یا بانکها و یا مشتریان و خریداران و کالاها و … و ارتباط دادن آنها به صورت اتوماتیک به سیستم خزانه داری و انبار و فروش
  4. قابلیت تعریف پروژه و اختصاص آن به حسابهای خاص جهت تفکیک کردن حسابها و هزینه های پروژه ها
  5. امکان گروه بندی سطوح تفصیلی و مراکز
  6. امکان تعریف انواع اسناد و گروه بندی اسناد
  7. امکان تعریف تعداد ارقام طول کدینگ در لایه های مختلف
  8. امکان معرفی ماهیت حسابها و هشدار لازم به منظور جلوگیری از اشتباهات کاربر
  9. امکان کپی گرفتن از اسناد یا ردیف های انتخاب شده و انتقال آن به یک سند جدید یا انتهای سند دیگری
  10. امکان بستن حسابهای سود و زیان بصورت اتومات و صدور سند اختتامیه و سند افتتاحیه
  11. امکان انتقال کدینگ یک شرکت به یک شرکت جدید تا سطح مورد نظر
  12. امکان انتقال اسناد بین شرکتهای دارای سطوح کدینگ یکنواخت
  13. امکان مرور حسابها در یک نگاه به صورت مستقل و وابسته و انجام فیلترهای مختلف بروی آن و رفتن به داخل اسنادی که موجب بوجود آمدن آن گردش گردیده اند.
  14. امکان مغایرت گیری حسابها به صورت دستی و اتوماتیک با استفاده از فایل دریافتی از بانک یا طرف حساب
  15. امکان تهیه گزارش دفاتر روزنامه و ماهانه
  16. امکان گزارش تراز و دفاتر ترکیبی و تلفیقی در ستون های 4-6-8
  17. قابلیت ارسال تمام گزارشات به فایل Excel و PDF
  18. قابلیت تخصیص اختیارات به کاربران برای هر فرم و در سه لایه ویرایش – فقط خواندن – عدم باز شدن
  19. امکان حذف یا جابجایی اسناد
  20. امکان تعریف سطوح تایید سند برای جلوگیری از تغییراتی در سند
  21. امکان تغییر سرفصل کدینگ در اسناد به سرفصل مورد نظر
  22. قابلیت باز کردن سند از داخل گزارش
  23. امکان تهیه گزارش گردش سالانه ؛ فصلی ؛ ماهانه حسابها و مقایسه ای بین بازه تاریخی مورد نظر
  24. امکان گزارش گیری مستقل گردش تفصیلی یا مرکز
  25. امکان گزارش گیری لیستی حسابها در هر سطح
  26. امکان گزارش گیری مانده حسابها
  27. امکان گزارش گیری صورت حسابهای سود و زیانی
  28. امکان تهیه گزارش از صورتهای مالی
  29. امکان تهیه و آنالیز نمودار گردش حسابها
  30. امکان ساخت گزارشات کاربرگ و نسبتهای مالی