نرم افزار سیستم اموال و دارایی
مقدمه سیستم دارائی های ثابت
در هر شرکتی داشتن اطلاعات جامع و کامل از اموال و دارئی های ثابت سازمان یکی از اصلی ترین اطلاعات مورد نیاز مدیران به منظور اتخاذ تصمیمات مالی و سرمایه گذاری های شرکت می باشد ، زیرا معمولا این دارائی ها بخش قابل توجهی از سرمایه شرکت و یا سازمان به شمار می روند. اطلاع از وضعیت پلاک گذاری ، استهلاک ، روشهای محاسبه استهلاک ، وضعیت استهلاک ماهانه و سالانه، نقل و انتقالات و کنار گذاری اموال مستهلک و اسقاط و همچنین اطلاع از محل نگهداری اجناس برای کنترل وضعیت و نگهداری صحیح دارائی ها یکی از مهمترین اطلاعات مورد نیاز مدیران جهت افزایش بهروری می باشند. سیستم اموال و دارائی های ثابت شرکت سما رایانه یک راهکار نرم افزاری مناسب جهت ثبت و گزارش گیری های مورد نیاز در این زمینه می باشد.
بخشی از امکانات سیستم دارائی های ثابت
- امکان تعریف شرکت های مجزا و تعریف گروه های اموال مختلف برای هر شرکت و همچنین گروه بندی اموال
- امکان تعریف زیر گروه اموال در داخل گروه های اموال
- تعریف میز کار شخصی جهت هر کاربر با قابلیت تعریف کلید دسترسی سریع و تصویر زمینه مورد نظر
- تقویم با قابلیت ثبت پیام و ارسال پیام در زمان مورد نظر
- امکان تعریف تنظیمات خاص برای هر شرکت جهت محاسبات و ارتباطات با سایر سیستم ها
- ارتباط کامل با نرم افزارهای حسابداری ، انبار ، پرسنلی به منظور ثبت گردش های اموال
- مکان تعریف محاسبه استهلاک به دو روش مستقیم و نزولی
- صدور شناسنامه جهت تمامی اموال و ثبت کامل اطلاعات همچون بیمه و …….
- ثبت ریز هزینه ها انجام گرفته جهت اموال
- ثبت کدینگ مالی جهت اموال و دارائی های تعریف شده
- امکان ثبت تعمیرات انجام گرفته برروی اموال
- قابلیت ثبت تمامی اطلاعات مربوط به نقل و انتقالات اموال
- قابلیت پیگیری نقل و انتقالات اموال به تفکیک محل استقرار اموال
- قابلیت ثبت اموال اسقاطی و خارج از سرویس
- قابلیت ثبت فروش اموال
- قابلیت ثبت نقل و انتقالات اموال در بین افراد
- قابلیت ثبت و ضعیت استهلاک جهت تمامی اموال به صورت ماهانه و سالانه
- محاسبه استهلاک به صورت ماهانه و سالانه به تفکیک اموال
- قابلیت ارائه گزارش چک لیست اموال
- قابلیت ثبت تعدیلات انجام گرفته برروی اموال به همراه تاثیر گذاری مستقیم برروی ارزش دفتری اموال
- قابلیت ثبت کامل مشخصه های خرید اموال به همراه متعلقات
- قابلیت ثبت مشخصات برای رهن اموال
- قابلیت ثبت اسناد ذخیره استهلاک ، برگشت از خرید و فروش و ارسال به سیستم حسابداری
- امکان تهیه گزارش از تمامی تعاریف گروه اموال و زیر گروه اموال های تعریف شده
- امکان تهیه گزارش از واحد های استقرار اموال
- امکان تهیه گزارش از شناسنامه های اموال تعریف شده
- امکان تهیه گزارش از وضعیت بیمه اموال
- امکان تهیه گزارش از گردش ها و تعمیرات انجام گرفته جهت اموال
- امکان تهیه گزارش از نقل و انتقالات انجام گرفته بین افراد و محل اسکان اموال
- امکان تهیه گزارش از فروش اموال
- امکان تهیه گزارش ازاموال اسقاطی
- امکان تهیه گزارش از وضعیت استهلاک اموال به صورت ماهانه و سالانه
- قابلیت ارسال گزارشات به محیط Excel

