داشبورد مدیریتی

داشبـورد مـدیریتـی سام

داشبورد مدیریتی که با نام داشبورد استراتژیک هم شناخته می‌شود، اطلاعات مهم و ضروریِ کسب‌وکار را به‌صورت تصـویری و گـرافیکی، به مدیرانی که با محدودیت‌های زمانی مواجه هستند، ارائه می‌دهد. این موضوع بسیار مهم است که داشبورد خود را براسـاس یک شاخـص کلیدی عملکرد (KPI) معنادار و هدفدار ایجاد کنید تا بتوانید از مزایای داشبورد مدیریتی که شامل پاسخ به سؤالات مهم و حیاتی در زمینه‌ی تجارت و کسب‌و‌کار، هماهنگ کردن فعالیت‌های تجاری با استراتژی شرکت و افزایش بهره‌‌وری و سودآوری است، بهره‌مند شوید. استفاده از داشبورد مدیریتی با ترکـیبی از نرم‌افـزارهای مبتنی بر وب و داده‌هـای واقـعی، بسیار آسـان‌ است. شمـا از طـریق یک داشبورد مدیریتی می‌توانید مقدار بسیار عظیمی از اطلاعات را مورد بررسی قرار دهید و تصمیمـاتی را مبتنی بر اطلاعـات واقعـی و در زمـان صحـیح اتخاذ کنید. با توجه به اینکه داشبورد مدیریتی قادر است تا از طریق یک رابط گرافیکی و تصویری داده‌ها را بررسی کند، مدیران سازمـان‌ها می‌توانند از طریق این اطلاعات، نمایی کلی از سازمان یا شرکت خود به دست بیاورند و آن را درمقابل بحران‌های مختلفی ایمـن کنند و از طرفی فرصت‌های مختلف را برای پیشرفت سازمان بررسی نمایند. داشبورد مدیریتی می‌تواند اعداد، شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) و حتی در برخی موارد کارت‌های امتیازدهی عملکرد (Performance Scorecards) را در صفحه‌ای مجزا و با دسترسی‌های مختلف برای مدیران سطوح بالای سازمانی نمایش دهد. یک رابط کاربری سفارشی‌سازی‌شده در داشبورد مدیریتی، باید قادر باشد تا اطلاعات گوناگونی همچون نرم‌افزار حسابداری ،خزانه داری ، فروش ، انبار و برای مراکز درمانی وضعیت پذیرش بیماران به تفکیک بخش ها و درآمد مرکز و کارکرد پزشکان و پرسنل و همچنین ایمیل‌های شرکتی و برنامه‌های تجزیه‌و‌تحلیل وبسایت را از منابع مختلف جمع‌آوری کند.

 

ایجاد قابلیت دسترسی به منابع اطلاعاتی در سطوح مختلف مدیریتی
نماش اطلاعات و داده های سازمان در قالب ،‌گراف ، چارت و نمودار
ایجاد تنظیمات دلخواه و سفارشی سازی داشبورد مدیریتی
جستجو اطلاعات و داده در لایه های مختلف بدون محدودیت زمان

 

  • قابلیت نمایش‌های گرافیکی
  • مبتنـی بر فضـای ابـری
  • پشتیبانی از انواع سیستم عامل
  • سازگاری با تلفن‌های همراه
  • ترکیب و مختصرسازی اطلاعات
  • بهبود ارتباطات درون سازمانی
  • افـزایش عملکـرد کارکنـان
  • افـزایش سـودآوری سازمان